Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2013 22:28 - МИШОКА -- 11. Дион III (2)
Автор: teatarnamechtite Категория: Забавление   
Прочетен: 5771 Коментари: 3 Гласове:
32

Последна промяна: 09.01.2014 17:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
---ПОРАДИ СЪОБРАЖЕНИЯ ЗА АВТОРСКИ ПРАВА, ОТ НАСТОЯЩАТА ГЛАВА СА ПУБЛИКУВАНИ ОТДЕЛНИ ОТКЪСИ. ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ МОЖЕТЕ ДА ПОЛУЧИТЕ СЛЕД ИЗПРАЩАНЕ НА ЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ---
- Виж, какво ще кажеш да зарежем тая работа с прането и гладенето? - бързо изстреля той, преди да е успял да осмисли думите си. - Защо да не бъдеш отново модел поне още веднъж?

- Какво имаш предвид? - тя го стрелна със сините си очи и припряно се пресегна да оправи една палава бронзова букла на челото си.
- Ами, виж какво. Първо да ти се представя, защото предния път като се видяхме... ами, ти не каза нито думичка и си тръгна толкова бързо. Казвам се Дион Пиронел ва-Линомалия. И се уча, за да стана гений, така да се каже.
- Ха-ха! - засмя се весело момичето. – Много скромни планове имаш пред себе си.
- Може и така да се каже. - съгласи се Дион.
- Дано да успееш да се изучиш за, хъм, гений. – каза тя. - Аз съм Халана. И впрочем съм родом от един чифлик, който не е много далеч от Линомал. Може би на не повече от пет левги.
- Светът е малък, а? - смигна й той.
- Да, може така да се каже. - кимна Халана и двамата се засмяха. - А какво имаше предвид с това, да бъда модел още веднъж?
- А, да. Слушай, днес Майстор Адело ме отстрани от площадката на гърба на Храма на Предците. Нали знаеш, където в момента рисуваме битката при Хелимен. Според него било недопустимо да използвам гениални похвати и да придавам дълбочина на образите. Или нещо такова.
- О, съжалявам. - въздъхна със съчувствие момичето, без да разбира и думичка от това, което чуваше.
- Недей. - каза Дион. – Всяко зло за добро! Сега мисля да нарисувам своя собствена картина. Лично мое творение. Без никой да ми се бърка. Разбира се, първо ще трябва да прекарам няколко дни в имението на баща ми и да изтрая всичките старчески тъпотии, за които можеш да се сетиш. Но после като се върна, веднага се захващам с картината. Ще я рисувам вечер, след уроците в школата. Вече съм подготвил платното в квартирата ми. Намира се на...
- И какво ще има на тази картина? - прекъсна го Халана.
- О, като за начало, никакви битки! Мисля да бъде... ами, мисля да нарисувам най-прекрасната жена, която съм срещал някога на света. – той я погледна изпод вежди. – Е, какво. Ще ми помогнеш ли?
- Но как бих могла? Къде ще я намеря тази красавица?
Дион духна нагоре към носа си и щръкналият златен кичур, който закриваше едното му око, послушно отхвръкна към челото му.
- Ама какви ги говорите, госпожице. Та тя сега стои пред мен!
---ПОРАДИ СЪОБРАЖЕНИЯ ЗА АВТОРСКИ ПРАВА, ОТ НАСТОЯЩАТА ГЛАВА СА ПУБЛИКУВАНИ ОТДЕЛНИ ОТКЪСИ. ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ МОЖЕТЕ ДА ПОЛУЧИТЕ СЛЕД ИЗПРАЩАНЕ НА ЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ---
image
> Следва 12 глава.

Бележки под линия

© Спасимир Радев



Тагове:   Дион,


Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom - Може би под влияние на вашия мишок, ...
01.04.2013 21:31
Може би под влияние на вашия мишок, писах за мишоците ,подвизаващи се в историята. Само, че те са в трупата на друг театър, на лъжите!
цитирай
2. cinderellathespy - :)
11.04.2013 01:45
Хубаво ми дойде тази глава за лека нощ...
Имам да наваксвам...
Дано успея до края на седмицата...
Привет (!)
Как си, teatre? :)
Замислих се накрая - > вероятно всяка жена би изпитала радост да чуе финалните строфи на Дион... А така да ми се иска (често) да не съм романтичка, а реалистка и да си дръпна щепсела и да се изключа...
Не ми хареса грубото отношение на учителя, ама си е доста реално... И се замислих - > себичността ръка за ръка с гениалността и известността ли върви? Всички ли признати таланти са себични? Бррр настръхвам при мисълта за това негативно качество у хората... Няма лошо да имаш усещане за собствена ценност, но когато натрапваш това усещане на другите и то по един доста брутален, груб и на места откровено обиден начин, няма как да се надяваш на уважение, колкото и да си гениален... Дори струва ми се гениалността (и в този смисъл различността от масата) би следвало да предпоставя по-голяма толерантност, тактичност, позитивност към другите членове на обществото - > точно онези членове, които са оценили гения...
Ох, пак се разбърборих, а вече доста ми се спи...
Пак ще дойда, teatre! Спокойна нощ,

Ели
цитирай
3. teatarnamechtite - синдерела,
11.04.2013 17:45
Учителят ми напомня за един началник на строителна бригада, за който ми разказа един колега. Един подчинен му предлага по-добър начин за изработката на нещо си, но началникът му заявява, че по проект нещата трябва да станат точно както е наредено отгоре - и точка. Дори и да си най-големия гений и да предложиш уникално решение на задачата, системата просто те принуждава да си стоиш в отредените ти коловози и да изпълняваш заповедите - колкото и малоумни да са те.

Право казваш за себичността на гениите. Но ми се струва, че Учителят няма за цел да си спечели любовта на учениците си. Неговата задача е да направи от тях едни посредствени, но преуспели творци. И той не подбира средствата си, похватите си и тона си, за да го постигне. Защото посредствената находчивост, примесена с праволинейна пробивност, изглежда е най-цененото качество в един материалистичен свят. ;-)

В новата глава ми препоръчаха да посгъстя малко действието. Занапред главите може би ще са малко по-кратки и поносими за четене. Но и така имаш за наваксване! :-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: teatarnamechtite
Категория: Забавление
Прочетен: 926266
Постинги: 245
Коментари: 1453
Гласове: 15156